Документите за кандидатстване по Компонент 1 „Фестивали и значими събития“ се приемат ежегодно от 1 до 31 август в годината, предхождаща годината на реализирането на проектите. (сега се подават проекти, които ще се реализират през 2025г.)
Компонентът подкрепя организирането и провеждането на значими фестивали, биеналета, панаири на изкуствата, отделни събития в различните видове изкуства, социализация на културно историческото наследство, неформално образование в сферата на културата, стимулиране на иновативни практики и експериментални форми и други еквивалентни прояви, които се реализират на територията на Община Пловдив, предназначени са за местното население и допринасят за запазване на идентичността на града и утвърждаване на Пловдив като културна столица и творчески град. Подкрепените събития се индивидуализират в Календара на културните събития на Община Пловдив.
Компонент 1 "Фестивали и значими събития "
За пълните и подробни условия изтеглете
Наредба регламентираща програмата
Съкратен регламент
Срок за кандидатстване по компонента
Документите за кандидатстване по Компонент 1 „Фестивали и значими събития“ се приемат ежегодно от 1 до 31 август в годината, предхождаща годината на реализирането на проектите.
Кой има право да кандидатства
- български и чуждестранни юридически лица, вписани в Търговски регистър или Регистър на юридическите лица с нестопанска цел или аналогичен регистър в държавата, в която са установени;
- юридически лица, създадени със закон или с акт на държавен или общински орган;
- български и чуждестранни пълнолетни физически лица, упражняващи свободна професия или занаятчийска дейност, вписани в Регистър БУЛСТАТ или аналогичен регистър в държавата, в която са установени.
Критерии за оценка на постъпилите предложения
- Качество на предложения проект - оригинална творческа концепция и възможности за реализирането ѝ;
- Художествена стойност на проектното предложение;
- Значимост на предложението за местната общност;
- Иновативност и развиване на нови пространства за култура;
- Възможности за мобилизиране на гражданско участие, привличане на нови публики, достъпност на групи хора в неравностойно положение;
- Реалистичност на проекта – разчетени дейности, участници, изпълнители;
- Устойчивост на проекта и възможности за доразвиване и мултиплициране на събитието;
- Комуникационен план, реклама и ПР обхват;
- Реалистичност на бюджета и разумно и ефикасно разходване на средствата.